Lättlästa texter på Krisinformation.se

Många människor har av olika skäl svårt att ta till sig text på webbplatser eller i böcker och tidningar. Det är viktigt att vi på Krisinformation.se skriver på ett sätt som alla kan begripa.

Därför har vi en avdelning på vår webbplats där innehållet och språket är anpassat så att det ska bli lättare att ta till sig. Det betyder att i stort sett all basinformation som finns på vår webbplats numera också finns på lättläst svenska. Vad det egentligen innebär kan du läsa om hos Centrum för lättläst.

Gå in här och titta på hur det blev. Kom gärna tillbaka hit och berätta vad du tycker sedan. Har du fler tips på hur vi kan göra vårt material mer lättillgängligt är vi självklart tacksamma om du delar med dig!

Hälsar,

redaktionen genom Jeanna

Annonser

4 thoughts on “Lättlästa texter på Krisinformation.se

  1. Jag gillar ju era lättlästa texter. Särskilt den om elavbrott. Men hallå – ”principer” – går det inte att byta ut det ordet mot ”regler” ?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s